آموزش وردپرس
سئو و لینکدین
سئو و لینکدین
خانه / سئو و بهینه سازی سایت / آموزش گام به گام / نقش پررنگ لینکدین در سئو سایت

نقش پررنگ لینکدین در سئو سایت

در بخش دوم از بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی؛ به نقش پررنگ لینکدین در سئو سایت تمرکز می کنیم ؛ با ما همراه باشید

seo-linkedin

این شبکه اجتماعی به جنبه های کسب و کار و همچنین شغلی بیشتر توجه نموده . لینکدین بر پایه معرفی شغلی که افراد و شرکت ها بتوانند مهارت ها و پروفایل کاری خود را در این شبکه اجتماعی مطرح نمایند؛ بنا شده است. با توجه به موارد مطرح شده در بالا می توان لینکدین را به عنوان یکی از مهترین شبکه های اجتماعی برای سئو سایت به حساب آورد. با توجه به این که اکثر کاربران موجود در لینکدین را شاغلین در بازار کار تشکیل می دهند نتیجه بهتری در امر بازاریابی و سئو نسبت به سایر شبکه های اجتماعی برای مجموعه ها در بر خواهد داشت. در زیر برخی از مهترین نکات کلیدی سئو برای استفاده از شبکه اجتماعی LinkedIn را برای شما بیان می نمایم:

  1. فعالیت نمایید : برای آنکه از LinkedIn بهترین نتایج را بگیرید می بایست به طور مستمر در آن فعالیت نمایید. به عنوان مثال روزی یکبار لینکدین خود را به روز رسانی نمایید که این کار را می توانید با ارسال و به اشتراک گذاری مطالب جدید انجام دهید. حضور مستمر در LinkedIn باعث بالا رفتن اثر بخشی پروفایل شما بر روی سئو وب سایت خواهد شد. بر روی مطالب جالب سایرین لایک و نظر بگذارید تا حساب کاربری شما فعال تر گردد.

  2. به اشتراک بگذارید : مطالب علمی و کاربردی در زمینه شغلی خود به اشتراک بگذارید و همچنین مقالات و مطالب وب سایت خود را در زمینه شغلی خود در به اشتراک گذاری نمایید. با این به اشتراک گذاری های مطالب وب سایت ورودی از LinkedIn خواهید داشت که تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو وب سایت شما خواهد داشت.

  3. مهارت های خود را درج نمایید : در بخش مهارت های پروفایل خود حتما مهارت ها و تخصص های خود را وارد نموده. در بخش پروفایل مهارت ها به صورت لینک نمایش داده می گردد و به حالت دایرکتوری می باشد که در آن لیست کلیه اشخاصی که این مهارت و تخصص را دارند نمایش داده می شود. حضور در این دایرکتوری باعث رتبه بهتر سئو پروفایل شما می گردد.

  4. تصویر خود را بارگذاری نمایید : چیزی که معمولا کاربران لینکدینی که به دنبال سئو هستند بیشتر فراموش می نمایند در نظر گرفتن تصویر برای پروفایل می باشد. در نظر گرفتن تصویر پروفایل باعث می گردد به سایرین بفهماند که این پروفایل مربوط به چه شخصی می باشد وپروفایل شما ارتباط بصری بهتری با سایر کاربران برقرار خواهد کرد.

    لینکدین و سئو

  5. آدرس وب سایت های خود را در بخش پروفایل درج نمایید : درج آدرس های وب سایت و همچنین آدرس سایر پروفایل ها باعث بالا رفتن تاثیر پروفایل شما بر روی سئو وب سایت شما خواهد گردید. در بخش وب سایت ها شما حداکثر سه وب سایت می توانید درج نمایید در نتیجه مهترین وب سایت های خود را در این بخش درج نمایید. این لینک به وب سایت شما یکی از مهترین بک لینک های وب سایت شما خواهد بود.

  6.    اتصال به سایر کابران و گروه ها : از طریق لینکدین می توانید بین کاربران و صفحات جستجو نمایید و دوستان، همکاران و گروه های مرتبط به خود را بیابید. کافی است نام شخص و یا کلمه مورد نظر خود را در باکس جستجوی بالا وارد نمایید تا کلیه صفحات شامل آن کلمه برای شما نمایش داده شود. سعی نمایید دوستان خود و افرادی که می شناسید را بیابید و درخواست دوستی ارسال نمایید. عضویت و فعالیت در گروه ها نیز باعث شانس بهتر پروفایل شما برای دیده شدن خواهد بود.

  7.   استفاده از کلمات کلیدی در عناوین شغلی: در تکمیل پروفایل در بخش مشاغل کلمات کلیدی مربوط به شغل خود را وارد نموده تا پروفایل شما با کلمات کلیدی مربوط به زمینه شغلی شما بهتر جستجو گردد که این مورد باعث سئو بهتر پروفایل شما می گردد. البته در انجام این کار زیادی روی ننمایید تا ظاهر پروفایل شما تبدیل به یک پروفایل اسپمی نباشد. سعی نمایید مهترین کلمات کلیدی را در عنوان شغلی و سایر کلمات کلیدی را در توضیحات شغلی استفاده نمایید.

  8.  درخواست آدرس صفحه رسمی نمایید : یکی از نکات دیگر سئو برای پروفایل LinkedIn شما داشتن صفحه رسمی در آن می باشد. برای سئو بهتر پروفایل خود بهتر است آدرس صفحه رسمی خود را درخواست نمایید و برای آدرس خود نام خود و برای آدرس شرکت نام شرکت را وارد نمایید تا صفحه شما در نتایج جستجو بهتر نمایان گردد. به عنوان مثال صفحه رسمی من در لینکدین https://www.linkedin.com/in/elaheghasemi می باشد. (در انتهای این مقاله با تصویر توضیح داده شده است )

  9. پروفایل خود را به طور کامل تکمیل نمایید. دقت نمایید تمامی فیلدهای پروفایل خود را به دقت تکمیل نموده و به طور کامل توضیحات مربوط به هر بخش را وارد نمایید. پر نمودن کامل پروفایل باعث بهتر پیدا شدن شما در نتایج جستجو و همچنین فیلترهای Linkedin می گردد و همچنین باعث می شود افراد مرتبط به زمینه شغلی و تحصیلی خود را راحتر بیابید. به عنوان مثال با پر نمودن فیلد مربوط به دانشگاه سایر کاربرانی که در LinkedIn فیلد مربوطه را تکمیل نموده اند و در همان دانشگاه شما تحصیل نموده اند را به راحتی خواهید یافت.

  10. چک کنید چه کسانی پروفایل شما را مشاهده کرده اند: این امر شامل افراد بالقوه یا کانکشن های فعلی که پروفایل شما را ملاحظه کرده اند میشود. این افراد شاید مشتریان جدی، کارمندان یا کارمند شما نباشند اما آنها ممکن است در آینده  مشتری و خریدار شما شوند.یک پیام اختصاصی که نشانه متوجه شدن شما به بازدید پروفایلتان توسط آن افراد می باشد ارسال کنید ؛ دلایل اهمیت برقراری ارتباط با آن افراد را توضیح دهید.

  11. کامنت گذاری روی پستهای افراد موجود در شبکه شما : تصور کنید یکی از افراد موجود در شبکه لینکدین شما که دوستتان است در مورد تغییر شغلی جدیدش یا مطلب تازه اش در لینکدین پستی گذشته است. واکنش طبیعی این است که شما کامنتی در اینباره در پست وی بگذارید و نظر بدهید. این یکی از کاربردهای لینکدین برای گوشزد و معرفی خود به دیگران است. پس یکی از افراد شبکه لینکدین خود را انتخاب کنید و روی استاتوس یا پستهای وی کامنت بگذارید. حداقل در روز یکبار این کار را انجام دهید.


تغییر آدرس لینکدین و شخصی سازی آن : مراحل ذکر شده در تصاویر را طی کنید

تاثیر لینکدین در سئو

تاثیر لینکدین در سئو

برگرفته از sitedar.com  و timetochange.ir

یک دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *