آموزش وردپرس
خانه / سئو و بهینه سازی سایت / مقایسه عملکرد بینگ و گوگل
google-vs-bing-seo

مقایسه عملکرد بینگ و گوگل

اغلب , نام اینترنت را با نام گوگل میشناسیم . جای تعجبی نیز ندارد . در سال ۲۰۱۳ تا کنون , ۶۷ درصد از سهم بازار جستجو را در اختیار دارد . به نظر میرسید که موتور جستگوگر بینگ , به عنوان تعقیب کننده گوگل و یاهو به عنوان رقیب گرفتن تبلیغات , به سرعت از سال ۲۰۱۳ به بعد دریافتند که لازم است در ادغامی به جا , در مقابل یکدیگر قرار نگرفته و در کنار یکدیگر ادغام شوند تا شاید سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنند . نتیجه این ادغام برای وبمستران خبر خوبی بود و به خصوص وبمستران ایرانی که دائما با محدودیت های یاهو برای کشور ایران مواجه بود . بینگ و یاهو با ادغام شدن در یکدیگر , موفق به تصرف ۱۷ درصد از سهم بازار نت شدند . این سهم از بازار کلیک , شاید برای کاربران عادی اینترنت , قابل چشم پوشی و حتی مضحک بیاید , اما بی شک برای یک وبمستر اینگونه نیست و یک وبمستر موفق , این سهم ۱۷ درصدی را نادیده نمیگیرد .

مقایسه بینگ و گوگل

الگوریتم های بینگ و یاهو چیست و چه تفاوتهایی با الگوریتم های گوگل دارد

ثبت محتوای چند رسانه ای :

الگوریتم های بینگ , اغلب جهت ثبت محتوا و صفحات حاوی پرونده های چند رسانه ای طراحی شده اند و بی شک در ثبت محتوای چند رسانه ای , محیط مناسب تری نسبت به گوگل دارند و اغلب نیز جهت جستجوی این محتوا به بینگ و یاهو مراجعه میکنند ( اغلب جستجوگران غیر ایرانی ) . الگوریتم بینگ , محتوای چند رسانه ای را میتواند از نقشه های سایت پیدا کرده و به سرعت ثبت نماید , اما لازمه این ایندکس ،این است که وبسایت در وبمستر تولز بینگ , به ثبت رسیده باشد که در انتهای این مطلب نیز روش ثبت سایت در بینگ وبمستر را توضیح خواهم داد . پس در قدم اول , در اولین تفاوت فهمیدیم که الگوریتم های بینگ , محتوای چند رسانه ای وبسایت ها ( عکسها و ویدئوها , فایل های فلش و .. ) را بسیار بهتر از الگوریتم های گوگل ایندکس میکند . اما علت چیست ؟ علت این موضوع نیز آن است که الگوریتم های گوگل , به محتوای HTML بسیار وابسته هستند و این به معنی آن است که محتوای چندرسانه ای اغلب توسط آنها به سختی ایندکس شده یا به کلی ایندکس نمیشود , تا جایی که طراحان افزونه سئو ی یوست , در تنظیمات آن اعلام کردند که بخش رسانه از نقشه های سایت تیک خورده و حذف شود .

این موضوع برای صاحبان وبسایت های فلش و وبسایت هایی که قالب فلش دارند , بسیار مخرب است , میتوان با اضافه کردن تغییراتی , فلش و چند رسانه ای ها را نیز تمام و کمال به گوگل معرفی کرد , اما گوگل معمولا از محتوای چندرسانه ای استقبال نمیکند و این در حالیست که بینگ و یاهو , با آغوش باز از این فایلها و وبسایت ها استقبال میکنند و به همین دلیل است که بینگ و یاهو , مستقل از گوگل , برای خود تشکیلات رتبه بندی خاصی دارند .

بینگ: قدیمی تر :

به نظر میرسد نتایج جستجوی بینگ , بسیار قدیمی تر از گوگل باشند . این موضوع برای وبمستران از آن نظر حائز اهمیت است که میتوانند به قدمت محتوایی که در بینگ به ثبت میرسد پی ببرند . اما موارد چند رسانه ای , همانطور که بالا گفته شد , با سرعت بیشتری ایندکس میشود . به نظر میرسد که بینگ در به روز رسانی محتوای خود در جستجو , مردد است . اما گوگل نیز مخصوصا قبل از آخرین آپدیت الگوریتم پیج رنک در سال ۲۰۱۳ نشان داده بود که به لینکها و صفحات شاخص و قدیمی که بینگ آنان را ایندکس میکند اهمیت میدهد .

بی اهمیتی بک لینک در بینگ :

در حالی که تمامی الگوریتم های گوگل , برای پیدا کردن ارجاعات به صفحات و اهمیت و محبوبیت صفحه و سایت , از بک لینک بهره میبرند و این بهره گیری تا جاییست که بسیاری حذف بک لینک را باعث سردرگمی الگوریتم های گوگل میدانند , اینگونه لینکها در دستور کار الگوریتمهای بینگ نیست و بینگ و یاهو اهمیتی برای بک لینکها قائل نبوده و الگوریتمهای آنان نیز به دنبال بک لینک نمیرود و بیشتر معیارش را بر روی پیدا کردن وبسایت های چند رسانه ای و یا مطالب حاوی اینگونه فایل ها قرار داده است .

ایندکس دامنه ها :

گوگل تا زمانی که لینکهایی از تمام دامنه ها عاری از اسپم و تازگی داشته باشد , آنان را به سرعت ایندکس میکند . این در حالیست که الگوریتم های بینگ , دامنه هایی مانند .edu ، .gov ، .mil ، و غیره را بسیار بهتر و در اولیت قرار میدهند . علت این امر مشخص نیست اما بررسی ها نشان میدهند که این دامنه ها به خاطر ارزش دلاری بالاتر , نرد بینگ از اقتدار بیشتری برخوردارند و این در حالیست که این دامنه ها در گوگل , هیچ فرقی با سایر دامنه ها نداشته و معیار رتبه بندی , محتواییست که دامنه منتقل و معرفی میکند .

الگوریتم eye inbound بینگ , چشم سومی برای دیدن برچسپ ها :

این موضوع در ابتدا کمی گیج کننده به نظر میرسد که تلاش میکنم آن را ساده توضیح دهم . متون لنگر , در برچسپ ها برای خود پست اهمیت دارند , بینگ , برچسپ های بلند را کلمه به کلمه با الگویتم eye inbound آنالیز میکند و اینگونه برچسپ را بهتر میپسندد و این چیزیست که بینگ آن را متون لنگر ( anchor texts ) مینامد .

چگونه سایت را برای بینگ نیز سئو کنیم :

در قدم اول , لازم است که تمامی وبمستران بدانند که بینگ , کلمات کلیدی سایت را تنها در ۱۰۰ کیلوبایت اول سایت ثبت میکند . این به چه معناست ؟ به این معنا که ربانهای بینگ , زمانی که به صفحه ای مراجعه میکنند , تنها تا جایی پیش میروند که ۱۰۰ کیلوبایت باشد و در صورتی که صفحه بیشتر از ۱۰۰ کیلوبایت باشد , ربات بینگ , مابقی را گزارش نمیکند . این البته نمیتواند مانعی باشد , تنها مساله این است که وبمستر بداند میتواند در بالای صفحه مزالب خود , برچسپ ها یا کلمات کلیدی را قرار دهد , این هم برای ربات گوگل قابل فهم تر است و برای بینگ و یاهو . برای نمونه , زمانی که فرد , زندگینامه کارل مارکس را مینویسد , جمله آغازین را اینگونه آغاز نکند : مردی بزرگ و زاده لندن بود که تمامی دنیا را دچار تغییر کرد , بعد از نوشتن اثر معروف خود به نام سرمایه , نام خود را در تاریخ به ثبت رساند .. ایراد اینگونه شروع ها در این است که کلمات هدف , در پاراگراف های ابتدایی دیده نمیشود و بسیار بهتر است که اینگونه آغاز کرد : کارل مارکس , در خانواده ای فقیر به دنیا آمد … در اینجا عبارت کارل مارکس , که احتمالا عبارت کلیدی متن است , در پاراگراف اول و در دید بهتر رباتها قرار دارد .

ریدایرکت های ۳۰۱ و  ۳۰۲ :

بارها پیش آمده که یک وبسایت دارای چندین دامنه است که با ریدیریکت کردن , یک دامنه را به عنوان دامنه اصلی به موتور جستجوگر معرفی میکند . در حالی که الگوریتم های گوگل , هر دو ریدیرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ را میپذیرند , اما بینگ رسما اعلام کرده که در این موارد , فقط ریدیرکت های ۳۰۱ را مورد قبول میداند .

سابقا اغلب متخصصین سئو , الگوریتم های بینگ را بسیار کند و در مواردی نیز با واژه underdog ( فلک زده ) , مخاطب قرار داده اند . اما همانطور که بالاتر گفته شد , یک وبمستر , میتواند در کنار ورودی گوگل خود و انجام آنچه گوگل از او میخواهد , نیم نگاهی نیز به سهم ۱۷ درصدی بینگ و یاهو از بازار کلیک داشته باشد . در پایان , مخاطبینی که قصد معرفی وبسایت خود به ابزار بینگ وبمستر تولز را دارند , میتوانند از لینک زیر اقدام کرده و مراحل ثبت سایت خود و نقشه سایت خود را در بینگ و یاهو به اتمام برسانند . مراحل ثبت نیز همانند مراحل ثبت وبسایت در ابزار گوگل وبمستر است .

 

منبع : nexseo.ir

 

یک دیدگاه

  1. manam k seo ro taze shorou kardam fek mikardam bing ahamiati nadar …. like

     

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WordPress spam blocked by CleanTalk.