آموزش وردپرس
خانه / بدون دسته / فاکتورهای سئو سایت از زبان گوگلی ها
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
آموزش سئو و بهینه سازی سایت

فاکتورهای سئو سایت از زبان گوگلی ها

از آنجایی که موتور جستجوی گوگل از اهمیت ویژه ای برای همه سئو کاران برخوردار است پس بهتر است که نگاهی به دیدگاه ها و فاکتورهایی که گوگلی ها برای سئو و بهینه سازی سایت پیشنهاد می کنند بیاندازیم ؛ البته باید بگویم بعضی ازین آیتم ها برای کسانی است که هنوز اقدام به راه اندازی سایت نکرده اند و لازم است قبل از هر چیز این نکات را مد نظر بگیرند .

فاکتورهای سئو سایت از زبان گوگلی ها عبارتند از :

  • طول ثبت دامنه : مدت زمانی که برای یک دامنه خریداری مینماییم ، از دید گوگلی ها اعتبار بیشتری به آن سایت میدهد. برای مثال دامنه هایی که پنجساله خریداری میشوند امتیاز بیشتری نسبت به دامنه های یکساله دارند.

  • سن دامنه : تفاوت بین دامینی که 6 ماه تا یک سال دارد، زمان زیادی نیست، این مورد شاید اهمیتی نداشته باشد ولی سن دامنه نیز یکی از ملاک های رتبه بندی است.

  • کلمات کلیدی در دامنه های سطح بالا ظاهر می شود؛ یا بهتره بگم ، بودن کلمه کلیدی در دامنه باعث افزایش رنک میشه

  • کلید واژه اولین کلمه در دامین : دامنه ای که با یکی از کلید واژه های هدف خود آغاز می شود یک سطح بالاتر از سایت هایی است که هیچ کلید واژه ای در میان یا آخر دامنه ی خود ندارند.

  • کلید واژه در نام زیر دامنه : سایت Moz در سال 2011 توافق کرد که وجود یک کلمه ی کلیدی در زیر دامنه می تواند باعث تقویت رتبه بندی گوگل و سئو سایت شود.

  • جریمه ی صاحب دامنه : اگر گوگل فرد خاصی را به عنوان اسپمر شناسایی کنید، سایت های دیگر که متعلق به این شخص است را مورد حساسیت شدید قرار داده و به دقت بررسی می کند.

  • کلمات کلیدی در عنوان برچسب ها :عنوان برچسب یک صفحه وب ، دومین عامل مهم بعد از محتواست و در نتیجه باعث ایجاد سیگنال های قوی سئو در صفحات فعال می شود.

  • عنوان برچسب هایی که با کلمات کلیدی شروع می شوند

  • کلمات کلیدی با ویژگی تگ H1 : تگ H1 دومین عنوان برچسب است که سیگنال های مرتبط سئو را به گوگل می فرستد.

  • کلمات کلیدی که اغلب در اسناد استفاده می شود : داشتن یک کلمه ی کلیدی که نسبت به دیگر کلمات کلیدی بیشتر ظاهر شده و جلب نظر می کند نیز یکی از اعمال مهمی است که باعث فرستادن سیگنال های مرتبط می شود.

  • اندازه ی محتوا : محتواهایی با حجم زیاد وسعت گسترده تری را نسبت به مقالات سطحی کوتاه برای سئو پوشش می دهند.

  • نهان سازی معنایی کلمات کلیدی در محتوا (LSI) : کلمات کلیدی LSI به موتورهای جست و جو کمک می کند تا معانی متفاوتی را از کلمات استخراج کنند (اپل یک شرکت کامپیوتر با اسم یک میوه) موجود بودن و نبودن کلمات LSI تاثیر فراوانی در ایجاد سیگنال های با کیفیت برای محتوا خواهد بود.

  • مطالب تکراری در سایت :محتواهای یکسان در سایت های مشابه (حتی با کمی تغییر) می تواند یک اثر منفی از دید موتورهای جست و جو باشد.

  • بهینه سازی تصاویر : تصاویر صفحات فعال، سیگنال های مرتبط را از طریق نام فایل، تعریف تگ ALT برای تصویر ، عنوان و توضیحات برای موتورهای جست و جو ارسال می کند.

آموزش سئو
آموزش سئو
  • تاخیر در به روز رسانی محتوا : الگوریتم گوگل کافئین از محتواهایی که اخیرا به روز رسانی شده اند حمایت می کند مخصوصا برای جست و جوهای حساس به زمان.این عامل مهم را جدی بگیرید، گوگل اطلاعات به روز رسانی صفحات را برای کابران نمایش می دهد.

  • تاریخ به روز رسانی ها : صفحات سایت شما اغلب در چه بازه های زمانی آپدیت می شود؟ روزانه؟ هفتگی؟ هر 5 سال ؟ فرکانس به روز رسانی صفحات شما نیز می تواند نقش مهمی در رنکینگ ایفا کند.

  • کلمات کلیدیبرجسته یا بلد(BOLD) : داشتن یک کلمه ی کلیدی در میان 100 کلمه از محتوای صفحه نیز کمک شایانی در فرستادن سیگنال های مرتبط می کند.

  • کلمات کلیدی با تگ هایH2 و H3: داشتن کلمات کلیدی که در زیر عنوان ها با فرمت های H2 و H3 ظاهر می شود می تواند باعث ارسال سیگنال های مرتبط ضعیف باشد.

  • کیفیت لینک های بیرونی : لینک های بیرونی باعث اقتدار سایت شده و سیگنال های ارزشمندی را به گوگل می فرستد.

  • دستور زبان و تلفظ : دستور زبان و املای صحیح کلمات باعث ایجاد سیگنال های با کیفیت می شود.

  • محتوای هم زمان : آیا محتوا در صفحه ی اصلی است؟ اگر کپی شده از صفحات ایندکس شده درگوگل است، همانند صفحات اصلی  در صفحات مکمل خود به خوبی رتبه بندی نخواهد شد.

  •  تعداد لینکهای بیرونی : تعداد زیاد لینک های فالو یا dofollow ممکن است به سایت آسیب بزند.

  • چند رسانه ای : تصاویر، فیلم ها و دیگر عناصر چند رسانه ای ممکن است نه – صددرصد به عنوان یک سیگنال با کیفیت محتوایی عمل می کند.

  • تعداد لینک های داخلی با اشاره دقیق  به یک صفحه خاص : تعداد لینک های داخلی که به یک صفحه خاص داده می شود نشان از اهمیت بیشتر این صفحه و در نتیجه برای موتورهای جستجو را دارد.

  • کیفیت لینک های داخلی با اشاره دقیق  به یک صفحه خاص : لینک های داخلی از صفحات معتبر سایت به صفحات بی اعتبار و ضعیف سایت ، می تواند به قوی شدن و اعتبار صفحات ضعیف کمک کند.

  • لینک های شکسته : گوگل لینک های شکسته را به عنوان یک معیار برای ارزیابی کیفیت صفحه در نظر می گیرد.

 

 

 

 

 

یک دیدگاه

  1. آموزش بسیار خوبی بود تشکر

     

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WordPress spam blocked by CleanTalk.