آموزش وردپرس
خانه / سئو و بهینه سازی سایت / آموزش گام به گام / آشنایی با انواع الگوریتم های گوگل
google-algorithms-penguinepandahummingbird-pigeon

آشنایی با انواع الگوریتم های گوگل

با توجه به استفاده روز افزون کاربران اینترنتی از موتور های جستجویی نظیر گوگل که به دنبال آن بازاریابی اینترنتی به اوج خود رسیده  ،تمام کاربران اینترنتی تلاش می نمایند تا جایگاه مطلوبی را در این موتورهای جستجو مخصوصا” گوگل برای خود حفظ نمایند ، بنابراین دارا بودن جایگاه مطلوب در این موتور جستجو سبب شده تا با اطلاع و آگاهی بیشتر نسبت به داشتن یک موقعیت مطلوب در موتور جستجو تلاش نمایند . در این قسمت از مبحث بهینه سازی وب سایت به انواع الگوریتم های گوگل می پردازیم :

1) الگوریتم پنگوئن :

این الگوریتم در سال 2014 اجرا شد و هدف این الگوریتم لینک های موجود در وب سایت ها بود ، در این الگوریتم گوگل برای سایت هایی که دارای لینک های ورودی بیشتر و صحیح تر بود امتیاز بیشتری در نظر می گرفت و در نتیجه این وب سایت ها در نتایج بالاتری در جستجو ها قرار می گرفتند و در مقابل آن وب سایت هایی که در بهینه سازی خود از لینک های هرز استفاده می کردند در نتایج عقب تری قرار می گرفتند . در این الگوریتم کاربران می بایست مطالب مفید و با محتوی واقعی تولید نمایند تا در این صورت مطالب را در شبکه های اجتماعی قرار دهند و پس از اشتراک گذاری آنها بتوانند تعداد پسندهای بیشتری را جذب نمایند .

2) الگوریتم پاندا :

یکی از انواع الگوریتم های گوگل  ،الگوریتم پاندا می باشد که در سال 2011 منتشر گردید ، الگوریتم پاندا محتوای سایت را بررسی می نماید و در صورتیکه محتوای کپی شده ای در وب سایت وجود داشته باشد ، یا وب سایت را حذف می نماید و یا وب سایت را در صفحات پایین تر گوگل قرار می دهد .

3) الگوریتم گوگل کبوتر چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

اگر در گوگل و گوگل مپ، مثلاً رستوران‌های تهران را جستجو کنید، خواهید دید که گوگل فهرستی از رستوران‌های داخل تهران و حومه را به شما نمایش می‌دهد. این در حقیقت کار الگوریتم گوگل کبوتر است. گوگل به سمتی پیش می‌رود که کاربر با توجه به موقعیت GPS فعلی خود نزدیک‌ترین مکان را برای دسترسی به خدمات خود پیدا کند.
در حقیقت این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا فاصله ها و موقعیت‌های مکانی را از طریق سیگنال‌های قدیمی شناسایی کند و در نتایج جستجوی فعلی اعمال کند.
هنوز هیچ موردی از پشت پرده این الگوریتم مشخص نیست و هنوز دستورالعملی برای بهینه سازی سایت طبق این الگوریتم وجود ندارد.
البته نکته مهم این است که گوگل فعلاً این الگوریتم را برای زبان انگلیسی آمریکا راه اندازی کرده و هنوز زمان کار بر روی زبان‌های دیگر را اعلام نکرده. بنابراین ما نباید نگران این الگوریتم و تأثیر آن در نتایج جستجوی فارسی باشیم.

4) الگوریتم  مرغ مگس خوار

 تفاوت الگوریتم جدید گوگل – مرغ مگس خوار با الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن

 الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن تمرکز خود را بر روی روش های شناسایی اسپم گذاشته بودند، گوگل پاندا وظیفه شناسایی محتوای نامناسب و کپی شده از سایت های دیگر، روش های متقلبانه در داخل سایت مانند کلوکینگ و… را به عهده دارد و گوگل پنگوئن وظیفه شناسایی لینکهای اسپم و سایت های اقدام به خریداری لینک برای بهبود رنکینگ خود می کنند را عهده دار است. هر دو الگوریتم فوق در حال مبارزه با سئوی سیاه هستند و پاندا و پنگوئن نیز حیواناتی سیاه و سفید می باشند.

 الگوریتم جدید گوگل – مرغ مگس خوار بر خلاف این دو الگوریتم یک افزونه ضد اسپم نیست بلکه افزونه ای برای تجزیه و تحلیل عباراتی است که کاربر برای جستجو وارد کرده. گوگل با این کار می تواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد و با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند نتایج خود را بهبود بخشد. در واقع الگوریتم جدید گوگل تاثیری در نتایج رتبه بندی به طور مستقیم ندارد و صرفا عباراتی را که کاربر جستجو کرده بررسی می کند و بر اساس خواسته های کاربر سعی میکند بهترین نتیجه را نمایش دهد.

 

 

برگرفته از : modiresite.com و nexseo.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *